10 obiceiuri pe care le au oamenii care își iubesc job-ul

Miercuri, 30.Aug.2017 00:00 Cariera, Psihologie Lasă un răspuns 1 vizualizari

În ziua de azi este destul de dificil să muncești și să îți și placă ceea ce faci. Marea majoritate ne ducem la muncă pentru că trebuie și atât. Pentru restul  însă, există posibilitatea de a munci cu plăcere. Nimic nu este mai  benefic  decât să muncești cu plăcere!

Ceea ce este important de știut, este faptul că tu ești singurul care se poate descurca în circumstanțele respective. Totul ține de perspectiva pe care o ai. Muncești ca să trăiești? Sau, muncești din plăcere, iar avantajul este că faci și bani din ceea ce îți place?

10 trucuri pentru cei ce vor să îți iubească job-ul

  1. Sunt buni comunicatori – comunicarea este instrumentul cel mai important în orice relație, inclusiv la muncă. Cei care își iubesc munca fac tot posibilul să vorbească cu colegii atunci când este nevoie, să dea un telefon sau un mail; respectă punctul de vedere al celorlalți, știu să asculte, și să empatizeze .
  1. Au un echilibru între muncă și viața personală – cei care își iubesc munca au nevoie de anumite delimitări între muncă și viața personală, tocmai pentru că își iubesc atât de mult munca și nu știu când să se oprească. Astfel că au nevoie de vacanțe și de perioade în care să se și odihnească.
  1. Se descurcă cum pot cu ceea ce au – chiar dacă a intervenit ceva pe neașteptate: o ședință sau un proiect urgent, există soluții fără să te dai peste cap.
  1. Sunt prezenți la ședințe – contrar ideii că suntem făcuți pentru multitasking, atunci când suntem într-o ședință dar mai răspundem la un mail sau un mesaj, asta înseamnă că nu suntem prezenți; ceea ce duce la folosirea improprie a timpului.
  1. Știu că există zile bune dar și zile mai puțin bune – întotdeauna intervin situații neașteptate cărora trebuie să le faci față. Asta nu înseamnă că nu ești bun în ceea ce faci ci că trebuie să recunoști faptul că ești doar un om. Eșecul presupune că ai încercat, ai văzut că nu s-a putut, dar știi că ai făcut tot ceea ce ți-a stat în putință.
  1. Își apreciază colegii de muncă –la muncă se muncește, dar la fel de bine trebuie să știi când să îți apreciezi colegii, să stai de vorbă în pauză cu ei, să le  mulțumești atunci când te-au ajutat.
  1. Profită de orice situație – în loc să te plângi că ai mult de muncă, acceptă provocarea și găsește o soluție.
  1. Nu le este frică de oportunități – dacă se ivește posibilitatea unui curs sau ceva care te va ajuta pe viitor, profită indiferent de situație. Nu se știe niciodată unde te duce viața!
  2. Știu să ceară frumos, ceea ce vor – cei care își iubesc job-ul știu să ceară o mărire de salariu. Stabilesc o întâlnire cu managerul, cer ceea ce au nevoie și muncesc pentru a atinge țelul propus. La final, când vin evaluările sunt conștienți că au muncit pentru ceva și nu în van.
  1. Recunosc când au nevoie de ajutor și oferă la rândul lor ajutorul atunci când pot – nu este o rușine să ceri ajutorul atunci când ai prea multe de făcut, la fel cum ideal ar fi să ajuți și tu la rândul tău dacă timpul ți-o permite.

Chiar dacă îți iubești sau nu job-ul, este bine să adopți o atitudine care să te ajute să rămâi pozitiv!

Alexandra Dănciulescu


Un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *