Iată la ce riscuri te expui urmând o dietă DETOX!

Luni, 07.Noi.2016 13:14 Nutritie, Sanatate Lasă un răspuns 1 vizualizari

Pentru a continua tema articolului precedent, este necesar să menționăm întâi că de fapt, corpul nostru are mecanisme de detoxifiere și de eliminare a toxinelor foarte complexe și bine dezvoltate. Organe specifice, cum ar fi ficatul, rinichii, sistemul digestiv, plămânii și pielea, enzimele, alți co-factori și bacteriile benefice din intestinul nostru “lucrează” în mod permanent și eficient pentru a ne asigura că scăpăm de aceste toxine în mod constant și fără efecte adverse. Conceptul cum că în organismul nostru s-ar forma o acumulare de “deșeuri” sau substanțe toxice, pentru majoritatea dintre noi, pur și simplu nu este aplicabil.

Da, este adevărat că suntem zilnic bombardați de o multitudine de substanțe străine și nocive, din aerul pe care îl respirăm, din alimentele și băuturile pe care le consumăm, dar să susținem faptul că organismul nostru are nevoie de o pauză este o idee nefondată. În fapt, nu există niciun studiu științific care să ateste acest lucru. Sunteți uimiți? Ne gândeam noi.

Chiar mai rău, restricționarea alimentelor, cum ar fi aportul de proteine pentru zile la rând (în cazul în care, de exemplu, se urmează o detoxifiere bazată pe sucuri de legume și fructe) poate, de fapt, avea efectul opus a ceea ce încearcă să se obțină, deoarece organismul are nevoie de proteine pentru ca anumite enzime detoxifiante să-și facă treaba în mod corespunzător. Unele dintre cele mai invazive (și sincer neplăcute), procedurile de detoxifiere, cum ar fi de curățare a colonului sunt, de asemenea, în întregime nefondate din punct de vedere științific, iar unii medici avertizează că acestea pot provocă mai mult rău decât bine. Același lucru este valabil și pentru oricare dintre tratamentele de curătire a colonului de tip laxativ.

 Și totuși, de ce par a avea efect aceste regimuri?

Ei bine, orice fel de regim de restrictiv din punct de vedere caloric are că rezultat pierderea în greutate, dar este acel  tip de pierdere în greutate pe termen scurt, cu efect yo-yo, iar kilogramele se vor intorarce de îndată ce se revine la regimul normal. Ceea ce se pierde de fapt este în mare parte de apă, iar în unele cazuri poate fi vorba de glicogenul stocat în mușchi (adică glucoza folosită pentru energie)-deci de îndată ce revine la modul de alimentare normal,  „greutatea” pierdută va fi redobândită deoarece organismul își va reface rezervele sale de apă și glicogen. În cazul în care continuați oricare dintre aceste diete pentru o perioadă mai lungă, s-ar putea să vă influențați într-un mod negativ metabolismul și arderile, mai exact să vă reduceți rata metabolică (BMR), care este cantitatea de energie consumată atunci când sunteți în repaus.

Mai mult decât atât, dacă aveți orice antecedente sau boli preexistente de sănătate, continuarea pe termen lung a astefel de diete extreme nu vor avea decât repercursiuni negative asupra stării de sănătate și va fi declanșat un efect de tip domino. De asemenea, aceste diete nu reușesc să ia în considerare faptul că deși suntem oameni cu toții,  suntem unici, deci de ce ar fi același tip de produs de detoxifiere benefic pentru mai multe persoane când nu suntem afectați în aceiași măsură de toxine?  Și cei care concep aceste programe atât de la modă, foarte rar iau în considerare factori cum ar fi problemele care stau la baza digestiei, dezechilibrele hormonale, predispoziție genetică și de stresul-toate acestea având un impact major asupra rezultatelor.

iata-la-ce-riscuri-te-expui-urmand-o-dieta-detox-2

Adevărul gol-goluț

Partea pozitivă, cu toate acestea, este faptul că apăsarea pedalei de frână când vine vorba de consumul de alimente procesate și rafinate, consumul excesiv de alcool, cofeină și zahăr este deja un pas foarte important.

Mai degrabă decât să limitati și scoateți alimente din regimul dumneavoastră, încercați să faceți opusul – includeți mai multe alimente sănătoase iar cele care nu vă sunt benefice vor fi excluse de la sine. Optând pentru produse organice, locale și de sezon, alegerea de grăsimi sănătoase, hidratarea corespunzătoarei sunt pașii care ar trebui urmați pentru a obține maximul din punct de vedere nutrițional. Și nu uita de mișcarea regulată.

Exercițiul fizic este una dintre cele mai bune modlaitati de a sprijini detoxifierea naturală, așa că ieșirile în aer liber, câteva ședințe de yoga sau orice altă ativitate care vă bucură, vă face plăcere și vă ține departe de tehnologie, este un lucru cât se poate de minunat.

 

Ideea unui remediu rapid sună foarte tentant, dar angajarea în obiceiuri sănătoase pe tot parcursul vieții este, într-adevăr este cel mai bun mod de a detoxifia și întări organismul. Această abordare functionează de fiecare dată, este cea mai bună variantă, fără efecte adverse și chinuri inutile. Iar faptul că în fiecare zi încercăm să facem ceva pozitiv pentru sănătatea noastră, că mai punem o cărămidă în plus la zidul imunității noastre, ar trebui să fie cel mai înălțător sentiment.  

Andreea Merț


Un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *