arleto.ro

Dieta cu salată verde: Minus 7 kilograme în 14 zile!

dieta cu salata
Joi, 18.Ian.2018 14:56 Diete, Sanatate Lasă un răspuns 1 vizualizari

 

Din când în când nu strică să ținem un regim alimentar care să ne ajute să scăpăm de kilogramele în plus, dar în același timp să ne eliberăm corpul de toxine. Una dintre curele de slăbire sănătoase pe care nutriționiștii o recomandă este dieta cu salată verde și roșii cu ajutorul căreia poți slăbi aproximativ 7 kilograme în două săptămâni.

Bogată în minerale și vitamine, aceasta poate fi ideală pentru tine datorită principalelor avantaje pe care le are – reducerea numărului de calorii existente și posibilitatea de a ține în frâu pofta de dulce.

Slăbește fără să te înfometezi!

Atunci când vrei să dai jos kilogramele în plus, ar fi bine să consumi alimente care să aibă un conținut caloric slab și să eviți mesele pline de grăsimi saturate și zaharuri. Așadar, pe parcursul acestei diete, ar trebui să renunți definitiv la ciocolată, dacă dorești cu adevărat să scazi în greutate!

Un preparat ușor și sățios care te poate ajuta în acest sens este salata verde cu roșii pe care o poți asezona cu diverse condimente.

Un bol mic plin cu salată verde tăiată mărunt are doar 8 calorii, o roșie medie are 22 calorii, în timp ce una mare are 33 calorii. De asemenea, roșiile conțin multe fibre și apă, iar o cană plină cu roșii cherry are aproximativ 27 de calorii. Așadar, mai puține calorii consumate pe parcursul dietei înseamnă automat mai puține kilograme.

Ce salată poți utiliza în cadrul acestei diete

Regimul alimentar bazat pe salată verde este foarte ușor de ținut, iar prepararea meselor nu necesită mult timp sau abilități avansate în tainele bucătăriei.

În general, poți utiliza orice tip de salată, dar nutriționiștii recomandă să-ți alcătuiești un meniu din salate mai închise la culoare (kale sau rucola). O cană de varză creață poate asigura între 21 și 25% din necesarul zilnic de vitamina C care este esențială pentru întărirea sistemului imunitar.

De asemenea, aceasta poate acoperi 50% din necesarul de vitamina K (cu efect de consolidare al oaselor), spre deosebire de salata iceberg care furnizează doar 23% din necesarul de vitamina K.

Beneficiile pe care le poate aduce salata verde organismului

Specialiștii în nutriție recomandă consumarea legumelor verzi în stare proaspătă (spanac, salată, ștevie, mărar, pătrunjel etc). Dieta cu salată verde are următoarele beneficii:

  • Asigură aportul necesar de vitamine și minerale. Salata verde este săracă în calorii, dar bogată în nutrienți (include vitamine ca A, C, K, dar și minerale vitale pentru funcționarea organismului, de exemplu fierul).
  • Diminuează stresul și combate oboseala, având un efect energizant asupra organismului. În compoziția sa, intră o substanță denumită lectucarium – care determină o calitate mai bună a somnului, oferind o senzație revigorantă asupra organismului.
  • Previne osteoporoza. Prin intermediul nutrienților pe care îi conține, este îmbunătățită structura osoasă ceea ce ajută la prevenirea osteoporozei.
  • Previne anemia și îmbunătățește vederea. Specialiștii în nutriție susțin că salata verde are efecte benefice asupra ochilor deoarece le îmbunătățește activitatea.
  • Detoxifică organismul și hrănește pielea, aceasta devine mai fermă și mai luminoasă. Studiile arată că persoanele care consumă salată au o piele mai elastică și mai fermă.
  • Îmbunătășește procesul digestiv. Consumarea salatei verde în locul alimentelor pline de grăsimi, te va ajuta să ai o digestie ușoară.  

Ce ar trebui să conțină meniul dietei

Acest regim alimentar nu este unul drastic și te poate ajuta să fii mai suplă dacă nu te abați de la principiile dietei. Salata verde nu are un conținut bogat în fibre și proteine, de aceea, ar trebui asociată cu alimente sățioase. Dacă vrei s-o consumi la prânz sau la cină, ca fel de mâncare principal, adaugă o porție de brânză sau jumătate de piept de pui gătit la grătar. O altă idee de meniu în cadrul felului principal ar putea fi salata verde consumată cu ton sau somon.

La cină, o poți mânca alături de alte legume crude tocate, precum roșii, broccoli, sparanghel, morcovi și avocado.

De asemenea, o poți servi cu și o cană de năut fiert (care este un înlocuitor de succes cu carnea datorită proteinelor pe care le conține). O altă opțiune pe care o poți include în dietă este ciorba de salată la care poți adăuga diferite legume (precum morcovi, țelină, păstârnac etc). De altfel, o salată verde care conține cană cu năut fiert însumează aproximativ 300 de calorii.

Această dietă demonstrează că poți avea un meniu diversificat din care nu lipsesc nutrienții necesari organismului, chiar dacă mănânci numai salate.

 

 

 

 


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *