Dieta alcalină – Reguli și beneficii

dieta alcalina este ajutorul natural pentru a slabi
Luni, 05.Mar.2018 18:54 Diete, Sanatate Lasă un răspuns 1 vizualizari

Dieta alcalină impune un stil alimentar care se poate înscrie cu succes pe lista curelor de slăbire care pot ajuta la prevenirea cancerului, sau cel puțin asta susțin specialiștii.

Se spune că anumite procese inflamatorii din corp și multe afecțiuni – printre care se numără și bolile autoimune – sunt cauzate de aciditatea sângelui – Ph-ul corpului. Prin urmare, o alimentație nesănătoasă și plină de chimicale influențează într-un mod negativ acest ph, contribuind semnificativ la creșterea acidității. Din acest motiv, un regim de nutriție echilibrat, alcătuit din fructe și legume în mare parte,poate duce la alcalinizarea sângelui – cu alte cuvinte, poate reduce din aciditatea sa, fapt care îmbunătățește starea generală a organismului.

Acest regim alimentar este unul destul de permisiv, așadar, se pot realiza mai multe combinații de hrană, iar rețetele pot fi extrem de variate.

Conform unor surse, dieta alcalină are efecte benefice asupra artitrei, diminuând simptomele existente, dar poate ajuta și la eliminarea kilogramelor în exces.

Potrivit teoreticienilor acestui stil alimentar pe lista produselor care produc aciditate în organism se numără alimentele procesate, grâul, zahărul rafinat, și carnea.

Din categoria alimentelor care contribuie la alcalinizarea sângelui fac parte legumele, fructele, soia, usturoiul și anumite tipuri de condimente.

Ce alimente alcalinizează sângele

  • Legume rădăcinoase

Comparativ cu alte legume care nu conțin atâtea minerale și vitamine, rădăcinoasele sunt recomandate în cazul persoanelor care adoptă acest stil alimentar. Se pot consuma crude sau gătite la aburi timp de 15-20 minute. Astfel puteți consuma cu regularitate:

  • Ridichi – albe, negre, roșii
  • Sfecla roșie
  • Morcovi
  • Napi
  • Hrean
  • Păstârnac
  • Legume crucifere

Aceste soiuri de legume au un conținut bogat de fibre, dar și de antioxidanți, așadar contribuie și acestea la alcalinizarea organismului, ajutând corpul să lupte împotriva bolilor.

  • Varză
  • Broccoli
  • Conopidă
  • Varză de Bruxelles

Legume cu frunze verzi

Există anumite legume cu frunze verzi pline de fosfați, minerale, antioxidanți și vitamine care se găsesc mai rar – de exemplu vitamina K. Includerea acestora în alimentație contribuie la prevenirea cancerului de colon, a bolilor cauzate de lipsa de minerale (ex. Anemia) ș.a.m.d.

  • Varza Kale;
  • Ștevie;

Alte alimente permise de dieta alcalină

  • Usturoiul

În afara avantajelor pe care le poate aduce usturoiul sistemului imunitar și pe lângă proprietățile sale antiinflamatoare, acesta contribuie la curățarea ficatului și ajută la înlăturarea paraziților.

  • Ardeiul iute roșu

Ardeiul iute cayenne, din care se face pudra de chilli are un conținut bogat de enzime bune pentru organism și are un aport semnificativ în ceea ce privește alcalinizarea sângelui.

  • Lămâia

Cu toate că lămâia face parte din categoria fructelor care prezintă multă aciditate, teoreticienii dietei alcaline susțin că acest citric este unul dintre cele mai alcalinizatoare alimente existente pe piață. Fără îndoială că acest fruct ajută la detoxifiere și la alcalinizarea corpului, fiind recunoscută drept un remediu natural pentru tratarea răcelilor și a gripelor datorită concentrației mari de vitamina C.

Cum poate fi alcătuit meniul în cazul dietei alcaline

  1. Mic dejun

Poți alege una dintre următoarele opțiuni:

Varianta 1: Felii de avocado, castravete, o roșie, germeni de alfalfa pe o felie de pâine integrală stropită cu ulei de măsline, sare, piper.

Varianta 2: Smoothie preparat dintr-un avocado, un castravete, câteva frunze de spanac, un ardei verde, sfeclă roșie cu lapte de soia.

Varianta 3: Fulgi de ovăz fierți în 50/50 apă și lapte de cocos sau soia cu felii de banană, miere și semințe de in.

  1. Prânz

Varianta 1: Supă de legume. Puteți consuma o supă de legume pregătită dintr-un avocado, un dovlecel mic, 2 tulpini țelină apio, frunze de spanac – aproximativ 2 cești, 1 ardei verde, 1 ceapă tocată mărunt, un cățel de usturoi, zeamă de lămâie și opțional – o mână de migdale (înmuiate peste noapte).

Varianta 2: Salată de legume fierte compusă din 2 morcovi, 2 rădăcini de pătrunjel, 300 grame de conopidă, 100 grame de broccoli, 200 grame de mazăre boabe și fasole verde, zeama de la 1 lămâie, 2 linguri de ulei de măsline. Se spală și se curăță legumele, se fierb, apoi se scurg și se lasă la răcit, se taie ulterior și se așază într-un bol, apoi se stoarce lămâia și se adaugă uleiul de măsline. Se poate adaugă mai apoi sare și piper după gust.

  1. Cină

Varianta 1: Broccoli la cuptor. Masa de seară poate consta în câteva buchețele de broccoli cu usturoi, parmezan și ulei de măsline la cuptor.

Varianta 2: Supă de dovlecei. Se prepară o supă din 2 dovlecei mici tăiați cubulețe mărunte, 2 cepe medii sau una mare tocate mărunt, 600 ml supă de legume, ulei de măsline, sare și piper.

La final se adaugă sare, piper și pătrunjel verde după gust.

Sursă foto: food.ndtv.com


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *