De ce avem o relaţie nocivă cu alimentaţia noastră ? II

Marți, 10.Noi.2015 16:27 Nutritie, Sanatate Lasă un răspuns 1 vizualizari

Precum discutam în articolul trecut alimentaţia nocivă pe care o avem cu alimentaţia noastră ne aduce multe prejudicii sănătăţii, dar mai ales asupra stării noastre generale de bine.

De ce avem o relatie nociva cu alimentatia noastra? II 2

Efectele pe care hrana le are asupra organismului nostru nu sunt imediate, nu se văd din secunda în care mâncăm o felie de parizer sau o ciocolată întreagă cu prea mult zahăr, ci în timp. Mulţi dintre noi tindem să ignorăm aceste semnale pe care le mai primim din când în când de la oameni care fac studii în domeniul alimentaţiei.

Care este atitudinea noastră cu privire la alimentaţia nocivă?

Ridicăm din umeri şi spunem că nu are ce rău să ne facă dulciurile din comerţ, cârnaţii, mezeurile, carnea procesată etc. Da, nu o să ne îmbolnăvim dacă mâncăm o felie de kaiser sau o prajitură pe săptămână chiar dacă are ceva mai mult zahăr decât organismul nostru are nevoie şi poate procesa într-o singură zi. Însă majoritatea oamenilor nu se mulţumesc cu atât.

Care este meniul zilnic al unui om care nu are nici o grijă din punct de vedere alimentar ?

Dimineaţa cafea+ sandwichuri/produse de patiserie

Gustare: dulciuri din comerţ, covrigei sau alte snacksuri care se vând uşor în supermarket

Prânz: (asta în cazul în care nu se sare peste el) aici gusturile variază evident, dar media se învârte în jurul mâncărurilor pline de grăsimi şi carbohidraţi precum – cartofi prăjiti + un anumit tip de carne/ pizza/ paste sau în cel mai trist caz, din nou un sandwichDe ce avem o relatie nociva cu alimentatia noastra II 2

Cina: În cazul în care nu s-a sărit peste prânz, există anumiţi oameni care sar peste cină sau alţii care repetă schema de la prânz şi care consumă din nou anumite alimente care sunt săţioase, gustoase şi evident extrem de nesănătoase.

Ceea ce am dorit să evidenţiez prin această schemă este faptul că nu ne facem niciodată timp să ne raţionalizăm hrana şi să extragem din ea cele mai bune substanţe nutritive. Altfel, nu am mânca atât de des alimente care conţin iar şi iar ingrediente: făină, cartofi, zahăr şi carne.

De ce nu reuşim să ţinem o dietă sănătoasă?

Acesta este şi motivul pentru care nu reuşim să ţinem o dietă. Există o discrepanţă mult prea mare între cum suntem obişnuiţi să mâncăm în mod normal, adică extrem de caloric şi nesănătos, cu modul în care trebuie să mâncăm atunci când vrem să dăm jos anumite kilograme. Este perfect normal să nu ne putem adapta unei schimbări atât de drastice, într-un timp scurt: de la cârnaţi prăjiţi sau hamburgeri la piept de pui cu salată verde, sau de la amandine şi choux-a-la-crème la fructe simple, sau eventual iaurt cu miere.

Noile tendinţe în materie de alimentare să fie salvarea noastră?

Este adevărat că în urma ultimelor tendinţe în materie de alimentaţie oamenii par că şi-au mai extins orizontul culinar şi că unii dintre ei (dar foarte puţini şi într-o mică măsură) au mai multă grijă la ce mănâncă şi adoptă anumite stiluri de alimentare doar pentru că aşa este la modă. Fie. Nu contează prea mult motivele pentru care începem să mâncăm mai sănătos, ci contează să realizăm că este necesară o schimbare treptată şi în cele din urmă radicală pentru a ne îmbunătăţi starea de bine şi chiar sănătatea.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *