Cum poți scăpa de kilogramele în plus cu dieta Oshawa

dieta oshawa te ajută să slăbești
Joi, 08.Mar.2018 12:35 Diete, Sanatate Lasă un răspuns 1 vizualizari

Dieta Oshawa a fost concepută de Yukikazu Sakurazawa, cunoscut și sub numele de George Oshawa și se bazează pe conceptul de energii complementare yin și yang – două forțe opuse care echilibrează Universul.

Potrivit fondatorului dietei, stilul alimentar impus de această cură de slăbire are efecte benefice asupra organismului, având puterea de a vindeca anumite boli.

Acest regim alimentar a fost supranumită dieta macrobiotică – sau după unele surse „arta longevității și a reîntinerii” din cauza faptului că reprezintă de fapt un stil de viață în armonie cu natura și cu mediul.

Unii oameni consideră că dieta Oshawa ocupă un loc fruntaș în topul celor mai stricte cure de slăbire din lume, iar fiecare persoană ține acest regim din motive diferite. De pildă, yoghinii adoptă planul de nutriție pentru efectele sale purificatoare, în timp ce, alți oameni țin această dietă pentru a slăbi, pentru a-și prelungi viața, sau pentru a se vindeca de diferite boli – cancer, hepatită sau chiar diabet.

Planul alimentar al dietei

Timp de 10 zile, puteți consuma doar 4 cereale – grâu, orez, hrișcă și mei (în orice cantitate și în orice formă – coapte, fierte, prăjite. De asemenea, puteți bea apă cât mai pură posibil – plată sau filtrată.

Iată câteva rețete pe care le puteți folosi atunci când preparați hrana:

  1. Grâu, hrişcă sau mei copt

Grâul se va spala foarte bine și se va pune într-o tigaie cu sare. De asemenea, se va pune la foc puternic, amestecându-se încontinuu cu ajutorul unei linguri de lemn. Boabele de grâu trebuie să devină crocante și nu tari pentru a putea fi mestecate cu ușurință. După ce s-a evaporat apa din boabele de grâu va înccepe foarte rapid să se închidă la culoare.

Dacă doriți să preparați hrișcă sau mei procedați într-un mod asemănător, exceptând faptul că în cazul acestora, nu este necesară apa, doar sarea pe care o adăugăm la sfârșit trebuie să fie puțin umezită pentru a se așeze mai bine la boabele de hrișcă sau de mei.

  1. Turtiţe din grâu

Grâul se va măcina cu ajutorul unei râșnițe mecanice sau electrice până când devine făină. Apoi se va frământa un aluat din apă, sare și făină de grâu – care trebuie să fie elastic – nu trebuie să fie nici prea moale, nici prea tare. Se va lăsa la dospit circa 2 ore, iar ulterior se vor face turtițe coapte fie în tigaie fără ulei la foc mic, fie în cuptorul încins. Dacă alegem tigaia, ar trebui ca turtițele să fie cât mai subțiri. Dacă nu dorim turtițe, putem face orice altă formă la cuptor – covrigi, batoane etc.

Într-un mod similar, se va proceda și în cazul turtițelor din hrișcă. Este indicat să se realizeze turtiţe din făină de grâu amestecată cu făină de hrişcă sau/şi cu făină de mei, făina de grâu fiind în proporţia cea mai mare.

  1. Supă de orez cu găluşte de grâu

O altă variantă pentru care puteți opta pe parcursul dietei este supa de orez cu găluște din grâu.

Se va frământa o cocă moale dintr-o cantitate de făină integrală  și se va lăsa la dospit 15-25 de minute. Ulterior, se vor modela găluștele de mărimea unei nuci și se vor adăuga în apă clocotită cu sare în care vor fierbe timp de 10 minute. Apoi se adaugă orez sau făină de orez și se mai fierbe supa încă aproximativ 15 minute, amestecând des pentru a nu se lipi. Un substitut ideal pentru orez poate fi hrișca.

  1. Supă de tăiţei de hrişcă

Se prepară din făină de hrişcă măcinată fin, sare şi apă un aluat tare, care apoi se întinde cu făcăleţul pe o masă presărată cu făină. Se rulează apoi foaia obţinută şi se taie felii subţiri. Din aceste felii, când se desfac, se obţin tăiţei care se pun într-o sită şi se scutură de făină. Se mai ţin un sfert de oră să se usuce, apoi se fierb în apă clocotită cu sare timp de 10-15 minute. Opţional se poate adăuga şi o mână de orez pentru a „îmbogăţi” supa.

  1. Terci de grâu şi orez

Se pune apă cu sare la fiert. Când clocoteşte, se toarnă, în ploaie, făină din grâu integral şi făină de orez, până se obţine o consistenţă de mămăligă moale. Atenţie! Şi grâul şi orezul se umflă la fiert, astfel încât va trebui să lăsaţi compoziţia mai moale şi să nu puneţi prea multă făină. Se fierbe circa 20-30 de minute, amestecând din când în când. Se poate realiza şi numai din făină de grâu sau numai din făină de orez. De asemenea, se poate realiza şi terci din făină de mei sau amestecat cu făină de grâu sau orez.

  1. Terci de hrişcă

Este o mâncare foarte sănătoasă şi delicioasă, care poate fi consumată des în acest regim. Se prepară din făină de hrişcă măcinată peste care se toarnă apă clocotită şi sare. Se amestecă, obţinându-se o compoziţie moale care se lasă la umflat 15-20 de minute. Se observă apoi că făina de hrişcă a absorbit toată apa şi terciul a devenit consistent, fiind foarte gustos şi hrănitor.

  1. Cremă de orez

Se prăjeşte moderat orezul până ce devine rumen. Se macină şi se adaugă la făina rezultată trei pahare de apă la patru linguri de făină astfel obţinută. Se fierbe totul aproximativ 25 de minute, adăugând apă dacă mai este necesar. Se sărează la final după gust.

Se mai pot consuma şi următoarele combinaţii:

– orez fiert împreună cu făină de grâu, hrişcă sau mei coapte;

– grâu fiert împreună cu făină de orez copt;

– hrişcă fiartă împreună cu făină de grâu copt;

– hrişcă înmuiată în apă rece cu sare timp de 1 oră minim.

Sursă foto: cookforyourlife.org


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *