Cu dieta volumetrică poți mânca oricât vrei și, totuși, vei slăbi!

dieta volumetrica
Joi, 11.Ian.2018 16:16 Diete, Sanatate Lasă un răspuns 1 vizualizari

Dacă până acum ai ținut tot felul de diete, dar mereu ai rămas cu un gust amar pentru că niciodată nu ai obținut rezultate pe măsura așteptărilor tale, poate că ar fi momentul să încerci dieta volumetrică!

Dr. Barbara Rolls, specialist în nutriție, a efectuat numeroase cercetări cu privire la modul în care se comportă organismul nostru și a descoperit cum putem mânca oricât reușind, totuși, să ne menținem silueta, și ce rol esențial are sațietatea în procesul de slăbire. Ea a observat că starea de bine este conferită de cantitatea de mâncare, nu de numărul de calorii.

Astfel că, în baza acestor studii, a conceput una dintre cele mai permisive diete care se axează pe senzația de sațietate a corpului după ce este hrănit, și anume dieta volumetrică.

Cât și cum putem slăbi cu dieta volumetrică?

Dacă sunt respectate toate regulile impuse, putem ajunge să slăbim chiar și un kilogram pe zi cu această dietă. Regimul alimentar trebuie organizat în așa fel încât să consumăm produse care să conțină cât mai puține calorii.

În general, dietele riguroase nu oferă beneficii pe termen lung, dar această dietă poate fi transformată cu ușurință într-un stil de viață sănătos!

Unul dintre avantajele pe care îl are această cură de slăbire este faptul că te ferește de efectul yo-yo pe care îl pot avea alte diete drastice (adică atunci când te îngrași imediat după ce ai slăbit în urma regimului).

În plus, nutriționiștii spun că cei care apelează la cure de slăbire severe vor suferi de foame fapt pentru care, deseori, sunt tentați să renunțe la ele, întorcându-se la vechile obiceiuri alimentare.

Dieta volumetrică, însă, utilizează aceleași principii precum dieta Mayo, Jenny Craig și Ornish.

Cu siguranță că, în topul preferințelor tale se află alimente mai puțin indicate într-o cură, dar care îți plac la nebunie și de care ți-e greu să te desparți în timpul unui regim alimentar strict. De aceea, metoda Barbarei Rolls poate fi ideală pentru tine dacă vrei să obții rezultate cu efecte pe termen lung.

În ce constă meniul dietei volumetrice

Așa cum aminteam mai sus, scopul acestei diete este saturația, dar ce alimente ne sunt permise și cum le putem consuma?

Nutriționista de origine americană susține că important este să avem grijă cum combinăm alimentele și să fim atenți, bineînțeles, la numărul de calorii pe care le consumăm. Putem consuma alimente care au o densitate mică, dar un volum mare și sunt sărace în calorii.

Altfel spus, cu cât mâncâm alimente care au densitatea energiei mai mică, cu atât vom putea umple și mai mult farfuria. Așadar, unele alimente trebuie consumate în cantități mai mici pentru ca au mai multe calorii.

Conform planului alimentar organizat de Barbara Rolls, alimentele se împart în:

  • Alimente care au o densitate energetică foarte mică – legume, fructe, lapte degresat, supe (de carne sau de legume);

  • Alimente care au o densitate energetică mică – cereale integrale, carne slabă etc.;

  • Alimente care au o densitate energetică medie – brânză, pizza, cartofi prăjiți, dressing de salată, covrigei, înghețată și tort.

  • Alimente cu densitate energetică mare – crackers, chipsuri, ciocolată, bomboane, nuci, unt, uleiuri.

Meniul dietei volumetrice ar trebui să fie alcătuit în mare din cât mai multe alimente care se regăsesc în primele două grupe. Produsele alimentare care aparțin ultimelor două categorii ar trebui să fie evitate, în general, cu mici excepții.

Programul acestei cure de slăbire ar trebui să cuprindă multe mâncăruri cu un conținut bogat în fibre, porții adecvate de proteine și, de asemenea, grăsimi sănătoase.

În fiecare zi, vei putea lua trei mese principale, două gustări și chiar un desert.

Porții mai mici, calorii mai puține

Ca în majoritatea dietelor, se recomandă consumul de minim 2 litri de apă pe zi pentru hidratarea organismului. De asemenea, este recomandat consumul de alimente care conțin multă apă și fibre, de exemplu fructe, legume, cereale integrale ș.a.m.d.

Pe toată durata dietei, îți este permis consumul de lactate cu un conținut redus de grăsimi și carnea slabă.

Alte surse esențiale de proteine care induc senzația de sațietate sunt năutul, fasolea boabe, tofu și peștele.

Condiția principală, bineînțeles, este ca porțiile să fie mult mai mici decât în cazul alimentelor bogate în apă.

Farfuria plină cu bunătăți

Pentru a oferi creierului tău o imagine vizuală cu efecte garantate, unul dintre secretele acestei dietei este umplerea farfuriei cu alimente din primele două categorii. Poți utiliza farfurii mai mici, ceea ce înseamnă că vei mânca în porții mai mici, iar caloriile vor fi mai puține, în mod automat.

Desigur că poți adapta dieta în funcție de preferințele tale, ceea ce înseamnă să nu mânânci nimic din ceea ce nu îți place.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *