Ce reguli impune dieta Atkins

cum te ajuta sa slabesti dieta atkins
Marți, 06.Mar.2018 17:03 Diete, Sanatate Lasă un răspuns 1 vizualizari

Dieta Atkins ocupă un loc important în topul preferințelor femeilor, datorită beneficiilor pe care le are: în primul rând,  îți oferă posibilitatea de a-ți recăpăta silueta și în al doilea rând, oferă rezultate care se vor menține timp îndelungat. Acest regim alimentar este mai vechi de 40 de ani și se bazează pe structurarea unui plan alimentar care să conțină proteine și grăsimi și un nivel minim de carbohidrați.

Înainte de a urma această dietă, indicat ar fi să-i cereți sfatul unui specialist în nutriție, iar dacă nu aveți probleme foarte grave cu rinichii și urmați cu strictețe recomandările oferite, veți obține rezultatele scontate.

În ce constă meniul dietei Atkins

Regimul dietei Atkins include patru etape – inducție, slăbire, echilibrare și menținerea rezultatelor obținute. Pentru rezultate garantate, este indicat consumul a cel puțin 2 litri de apă în fiecare zi, dar și 30 de minute de sport.

Prima etapă: Inducție

În această etapă care durează maxim două săptămâni, se urmărește reducerea carbohidraților din alimentație, astfel că veți avea voie să consumați doar 20 grame pe zi.

Alimente permise: proteine din carne de pui sau vită, pește, ouă, uleiuri vegetale, unt.

Așadar, meniul va fi compus din carne asezonată cu porții mici de salată sau legume (2-3 linguri), puțină brânză de vaci sau smântână. De asemenea, puteți utiliza ulei sau unt la prepararea hranei.

Alimente interzise: cereale, paste, pâine, alcool, cafea, zahăr.

A doua etapă: slăbire în mod constant

Această etapă va dura în funcție de cât de mult vă doriți să slăbiți. Ritmul mediu de pierdere în greutate este de un kilogram la 7 zile, așadar dacă ați vrea să dați jos 10 kilograme, pe lângă cele eliminate în faza anterioară, acest stadiu va dura aproximativ o lună și jumătate.

Conform principiilor acestei diete, în a doua etapă, cantitatea de carbohidrați pe care o puteți  consuma este de 25 grame pe zi. Puteți consuma de asemenea și salată în porții mai mari.

Alimente permise: fructe de pădure, mere, nuci, semințe (nuci pekan, nuci braziliene, macadamia, alune de pădure, migdale, semințe de floarea soarelui, semințe de dovleac, caju ) – consumate de 2-3 ori pe săptămână.

Cea de-a treia etapă: echilibrare

După ce v-ați atins obiectivele, slăbind eficient exact cât v-ați dorit, se impune stabilizarea metabolismului. Prin urmare, organismul ar trebui să se familiarizeze cu această greutate. Chiar dacă ați obținut rezultatele pe care vi le-ați dorit, nu trebuie să întrerupeți dieta Atkins deoarece vă veți îngrășa, iar organismul dumneavoastră va suferi dezechilibre nutriționale bruște.

În această etapă, va trebui să creșteți cantitatea de carbohidrați cu 5 grame la fiecare șapte zile. Așadar, în fiecare săptămână veți mări cantitatea de salame și legume cu 1-2 linguri. Este recomandat să vă monitorizați în permanență greutatea pentru a observa dacă stagnează. În caz contrar, va trebui să reluați cantitatea de carbohidrați pe care o consumați în săptămâna anterioară. Timp de trei săptămâni, va trebui să respecți principiile acestei dietei până când greutatea dumneavoastră rămâne constantă.

Cea de-a patra etapă: menținere

Ultima etapă este în strânsă legătură cu cea de-a treia datorită faptului că prelungește furnizarea aportului alimentar. De asemenea, ați putea să creșteți în mod treptat cantitatea de carbohidrați până la cel mult 80 grame în fiecare zi. Dacă greutatea dumneavoastră rămâne neschimbată înseamnă că aceasta este cantitatea potrivită pe care trebuie să o consumați.

De asemenea, puteți include în alimentația dumneavoastră atât fructe, cât și semințe, pe care le puteți consuma chiar în fiecare zi, însă cu moderație. De altfel, puteți mânca 2-3 cubulețe de ciocolată neagră amăruie de două ori pe săptămână.

Lista completă a alimentelor permise în dieta Atkins:

  • Carne: carne de vită, carne de porc, carne de miel, carne de pui, șuncă slabă, bacon
  • Pește și fructe de mare: somon, păstrăv, sardine, ș.a.m.d.
  • Ouă: de țară sau ecologice
  • Legume: varză, sparanghel, spanac, broccoli, și altele
  • Lactate: unt, brânză, iaurt, lapte, smântână
  • Nuci și semințe: migdale, nuci de macadamia, nuci, semințe de floarea soarelui
  • Grăsimi sănătoase: ulei de măsline extra virgin, ulei de cocos, avocado și ulei de avocado.

Lista alimentelor interzise cu desăvârșire

  • Zahăr: Bauturi răcoritoare, sucuri de fructe, prăjituri, bomboane, înghețată, etc.
  • Cereale: grâu, secară, orz, orez
  • Anumite uleiuri vegetale: ulei de soia, ulei de porumb, ulei de semințe de bumbac, ulei de canola
  • Grasimile trans: de obicei găsite în produsele alimentare prelucrate cu cuvântul „hidrogenat” pe lista ingredientelor
  • Legume cu conținut mare de cabohidrați: morcovi, fasole, linte, năut, etc (interzise doar în faza de inducție).
  • Fructe cu conținut mare de carbohidrați: banane, mere, portocale, pere, struguri (interzise numai în faza de inducție).
  • Amidon: Cartofi, cartofi dulci (interzise doar în faza de inducție).

Puteți consuma și produse din soia dacă vă plac, însă nu este indicat să substituiți complet proteinele animale, drept pentru care acest regim alimentar nu este tocmai potrivit pentru vegani.

Puteți bea apă plată, cafea, ceaiuri verde sau orice alt tip de ceai cu condiția să fie neîndulcit.

Atenție! Dieta Atkins este interzisă persoanelor care nu au o stare de sănătate generală prea bună – de exemplu celor care suferă de afecțiuni la nivelul rinichilor sau la nivelul ficatului. De asemenea, nu este recomandată persoanelor care au diabet. Nu ar trebui să începeți dieta fără să consultați un medic de specialitate!

Sursa foto: Vuality.com


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *