Ce miracole poate face dieta japoneză pentru silueta ta

dieta japoneza
Marți, 09.Ian.2018 14:11 Diete, Sanatate Lasă un răspuns 1 vizualizari

Japonezii au un stil alimentar extrem de sănătos, dar riguros, numărându-se printre țările cu cel mai mic procent de obezitate. Aceștia au un meniu zilnic extrem de variat, în care includ mult pește, icre, fructe de mare, sos de soia, tăiței, alge marine, orez, legume și fructe servite în porții mici.

Astfel, una dintre cele mai populare diete care poate aduce rezultate vizibile asupra siluetei tale este dieta japoneză cu orez, care are un program de slăbire rapidă cu ajutorul căruia poți pierde până la 10 kilograme în doar 14 zile.

Este, într-adevăr, una dintre cele mai stricte diete și nu se recomandă să fie ținută decât maximum de două ori pe an, la intervale distante, pentru că privează organismul de nutrienți importanți, dar te scapă de kilogramele în plus.

Care este meniul dietei japoneze cu orez

Pentru a slăbi, trebuie să respecți un regim alimentar hipocaloric timp de 14 zile.

Ziua 1

Mic dejun: Cafea neagră sau ceai (fără zahăr).

Prânz: Două ouă fierte tari, salată verde cu ulei de măsline.

Cina: Pește la cuptor, fiert sau gătit la aburi, orez.

Ziua 2

Mic dejun: Cafea neagră, o felie de pâine toast.

Prânz: Pește la cuptor, fiert sau gătit la aburi, 200 grame de orez.

Cina: 200 de grame de pește (la cuptor, fiert sau gătit la aburi) și un iaurt mic degresat.

Ziua 3

Mic dejun: Cafea neagră sau ceai.

Prânz: Un ou fiert tare, trei morcovi cruzi sau fierți cu puțin ulei de măsline și zeamă de lămâie.

Cina: Mere.

Ziua 4

Mic dejun: Cafea neagră.

Prânz: O rădăcină mare de păstârnac sau fenicul sotat în ulei de măsline, mere.

Cina: Două ouă fierte tari, 200 de grame de pește, orez.

Ziua 5

Mic dejun: Un morcov crud, răzuit, peste care poți pune puțină zeamă de lămâie.

Prânz: 400 de grame de pește (la grătar, fiert sau gătit la aburi), orez.

Cina: Pește cu salată verde și ulei de măsline.

Ziua 6

Mic dejun: Cafea neagră sau ceai.

Prânz: 400 de grame de pește, orez.

Cina: Două ouă fierte, tari, morcov proaspăt răzuit cu ulei de măsline și zeamă de lămâie.

Ziua 7

Mic dejun: Ceai verde sau negru.

Prânz: 200 de grame de pește, orice fel de fructe (dar porții mici, nu în orice cantitate).

Cina: Orice cină la alegere, mai puțin cea din Ziua 3.

Dupa primele șapte zile, meniul se va repeta întocmai  și pentru următoarea săptămână.

Alimente de evitat în timpul dietei japoneze

Sunt interzise zahărul, sarea și băuturile alcoolice indiferent de cantitate, deoarece se va stopa procesul de slăbire.

Nu ai voie să mânânci dulciuri, biscuiți etc.

Ce alimente pot fi incluse în dieta japoneză

  1. Orez

Unul dintre alimentele pe care ai voie să-l consumi pe parcursul dietei este orezul deoarece, deși este sățios, are puține calorii și conține carbohidrați complecși. Bineînțeles că acesta trebuie gătit fără ulei sau unt.

  1. Legume

Din meniul tău nu ar trebui să lipsească legumele care pot fi gătite pe grătar sau la abur, dar în niciun caz prăjite. De altfel, japonezii adoră să mânânce aceste alimente, iar roșiile, ciupercile, spanacul, morcovii, sfecla, ridichiile, ardeii grași, ardeii iuți și ciupercile se numără printre preferatele lor.

  1. Pește

Peștele este cea mai ușoară carne, fiind totodată și foarte gustoasă, și este consumată în mod frecvent de către japonezi. Poți alege dintre somon, ton, macrou, sardine sau hering. În general, este indicat ca peștele să fie cât mai bogat în acizi grași Omega 3, datorită beneficiilor pe care le aduce organismului (îmbunătățesc circulația sangvină și păstrează sănătatea inimii). Pe toată durata regimului alimentar în stil japonez nu este permisă consumarea altor tipuri de carne – în special carnea roșie datorită grăsimilor saturate conținute – care provoacă boli cardiovasculare și obezitate.

  1. Soia

Poți include în dieta ta și soia, un aliment care poate înlocui carnea cu succes, constituind o sursă excelentă de proteine care nu conține grăsimi saturate, dar consumul acesteia trebuie să fie moderat.

Alte recomandări

Pentru rezultate optime, ar trebui să ții cont de următoarele recomandări:

  • Bea cel puțin 1,5 – 2 l de apă plată sau de izvor în fiecare zi.
  • De asemenea, se recomandă administrarea unor suplimente – vitamine și minerale – pe toată durata dietei.
  • Respectă întocmai regulile alimentare, fără nicio abatere.
  • În cazul în care vei ține această dietă foarte des, vor exista riscuri de dezechilibrare a metabolismului.

Alte diete de origine japoneză

De asemenea, în afara dietei japoneze cu orez, mai există și alte tipuri de diete, de exemplu dieta japoneză cu apă și banane.

În cazul dietei cu banane și apă, la micul dejun se vor consuma 1-2 banane de mărime medie alături de un pahar cu apă la temperatura camerei. Această combinație va avea efectul scontat și te va ajuta să slăbești, deoarece bananele ajută procesul digestiv, iar apa hidratează organismul.

În ceea ce privește prânzul și cina, nu va exista nicio restricție alimentară.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *