11 moduri de a-ți îmbunătăți relațiile cu cei dragi

Sâmbătă, 04.Feb.2017 20:00 Comunicare si relatii, Psihologie Lasă un răspuns 1 vizualizari

V-ați întrebat vreodată care este numărul oamenilor cu care vă intersectați zilnic? Pe stradă, în trafic, acasă, la serviciu. Dacă fiecare om este un univers, înseamnă că atunci cât ne intersectăm cu cineva, universurile se intersectează. Analogic, când doi oameni împărtășesc o legătură mai profundă, construiesc un univers comun. Cum ar fi dacă ne-am imagina, fiecare, o lume mai bună și am porni în aventura de a o construi? Imagine! Spunea John Lennon.

Deși ne intersectăm și ne zărim, adesea nu ne vedem cu adevărat, fiind prea absorbiți de fluxul propriilor gânduri și  preocupări. Vă propunem 11 moduri de a întări conexiunea cu cei din jur:

Cum ne putem îmbunătăți relațiile cu cei dragi?

  1. Stabilește contact vizual cu persoana. Psihologul Stephen Porges spune că a privi în ochi persoana cu care discutăm activează ceea ce el numește Sistemul Nervos Social, care poate diminua stresul și aprofunda conexiunea. Este greu să nu te simți ușor intimidat când privești ochii persoanei cu care vorbești. Încearcă! S-ar putea să fie amuzant la început, dar apoi vei simți cum inima ți se înmoaie într-o senzație de calm și acceptare.

 

  1. Ascultă cu toate simțurile! Există o diferență între a auzi și a asculta pe cineva. Data viitoare când discuți cu o persoană, observă-i postura și limbajul nonverbal. Fii atent la tonul vocii pentru a absorbi semnificația cuvintelor. Vezi dacă poți să-ți suspenzi puțin răspunsul în timp ce asculți. Când ne simțim ascultați, conexiunea sporește, alături de sentimentul afecțiunii reciproce.

 

  1. Comunică prin atingere cu persoanele dragi. Atingerea este o manieră primară de a comunica și conferă senzația de siguranță. Ia-ți o zi pentru a experimenta comunicarea prin atingeri simple în relația cu cei dragi. Observă cum te simți. S-ar putea să descoperi o conexiune mai profundă, o creștere a nivelului de compasiune sau pur și simplu să-ți simți inima deschisă.

 

  1. Îmbrățișeazăde-a binelea! Sunt puține lucruri mai benefice decât o îmbrățișare. Oamenii de știință spun că îmbrățișările pot reduce presiunea arterială, risipi frica, atenua anxietatea și ajuta la eliberarea oxitocinei (hormonul dragostei). Psihologul Stan Tatkin sugerează că, pentru a echilibra sistemul nervos, a preveni certuri și a accentua sentimentul comuniunii, oamenii se îmbrățișează până când ambele corpuri se relaxează. Tu pe cine poți îmbrățișa azi?

 

  1. Fii curios! J. Heschel a spus: Viața e rutină, iar rutina este rezistență în fața miracolelor. Așadar, lasă-ți curiozitatea să zburde! S-ar putea să descoperiți lucruri surprinzătoare. Mințile noastre adesea ne „spun” că știm persoanele apropiate atât de bine încât putem să-i prezicem comportamentul. Cum ar fi să încerci să te apropii de cei apropiați ca și cum abia i-ai cunoscut. S-ar putea să fii surprins.

 

  1. Fă planuri și ține-te de ele. Nimic nu strică mai ușor conexiunile decât planurile date peste cap. Este indicat să fim onești când ni se propune o întâlnire pe care nu ne este ușor să o onorăm, decât să acceptăm și să ne răzgândim ulterior. Conexiunile se dezvoltă pe măsură ce ne dăm timp să ne cunoaștem atât pe noi înșine, cât și pe ceilalți.

 

  1. Comunică-ți nevoile și sentimentele! Cu toții am avut clipe în care nu am fost prea clari în legătură cu ceea ce aveam nevoie în acel moment. Această formă indirectă de comunicare se dovedește a fi nesatisfăcătoare. Când învățăm să identificăm și să exprimăm propriile nevoie, ne îndreptăm în mod natural către o mai bună înțelegere și conexiune cu oamenii din viața noastră.

Pentru a avea o comunicare mai bună cu cei dragi ție, înscrie-te la acest eveniment și învață să gestionezi relațiile cu ei!

  1. Fii bun. Bunătatea este un magnet. Oamenii vor să se înconjoare cu oameni buni. Regula de aur: Tratează-i pe ceilalți așa cum ai vrea și tu să fii tratat. În acest mod, se conturează o relație bazată pe reciprocitate benefică.

 

  1. Gândește-te înainte să vorbești. Ni s-a întâmplat tuturor să vorbească gura fără noi. Totuși, putem face un efort de autocontrol cu un exercițiu simplu. Experiment pentru o săptămână: Înainte să vorbești, gândește (think)!

T (true): Este adevărat?

H(helpful): Este util?

I (I – Eu): Sunt eu persoana potrivită să spun asta?

N(Necessary): Este necesar?

K(Kind): Este politicos/bine?

 

  1. Practică „la fel mine”: Cercetările ADNului au arătat că împărtășim 99.9% din gene. Dacă vrei să amplifici sentimentul conexiunii în viața ta, încearcă să spui, de fiecare când întâlnești pe cineva diferit de tine, să-ți spui încet: „la fel ca mine”. Vezi ce se întâmplă! S-ar putea să descoperii că ne dorim, cu toții, cam aceleași lucru: să avem parte de grijă și înțelegere, să trăim sentimentul conexiunii.

 

  1. Bucură-te pentru alții! Fii pe fază când cineva trăiește un succes, are grijă de sine sau pur și simplu are o zi bună. Vezi dacă te poți bucura pentru el. Uneori, bucuria pentru o altă persoană apare în mod spontan, iar alteori o putem crește conștient. Transmite persoanelor că te bucuri pentru ele. O astfel de atitudine întărește conexiunile și amplifică emoțiile pozitive.

 

Tu ce experiment ai încerca?

Sursa: http://www.mindful.org/could-you-connect-more/

Ioana Olărașu


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *