dehaine.ro

Tabelul alimentelor yin şi yang – bazat pe regimul japonezului George Ohsawa

Miercuri, 10.Feb.2016 12:47 Diete, Sanatate Lasă un răspuns 1 vizualizari

Pe timp de iarnă, este esenţial să ne păstrăm sănătatea şi aportul de nutrienţi şi fibre la cote maxime. Un principiu bazat pe antagonie şi complementaritate din medicina tradiţională chineză spune să consumăm în anotimpurile yin alimente yang şi în anotimpurile yang – alimente yin.

Anotimpurile yin sunt iarna şi toamna atunci când elementul predominant este apa, starea de melancolie şi de instrospecţie, iar anotimpurile yang sunt primăvara şi vara, atunci când elementul natural predominant este focul, respectiv căldura soarelui care se abate peste natură.

Tabelul alimentelor yin si yang - bazat pe regimul japonezului George Ohsawa 2

Ideal ar fi ca noi să consumăm alimente care sunt în complementaritate cu anotimpul în care ne aflăm. Într-un anotimp yin, să consumăm alimente care ne trezesc focul interior şi care ne dinamizează metabolismul, iar în celelalte – alimente care ne hidratează şi care ne ajută să fim în armonie cu natura fără să resimţim greutatea anotimpului. Dacă ne hrănim corect, ne putem îmbunătăţi considerabil sănătatea cât şi starea de spirit.

Tabel cu alimente yin şi yang bazat pe regimul conceput de George Ohsawa

Categorii de alimente

Yin (-)

Yang (+)

Cereale

Porumb, făină albă, cereale încolţite, grâu spelta, paste şi alte produse de patiserie

Orz, orez alb, orez sălbatic grâu, ovăz, germeni de grâu, hrişcă, mei

Fructe

Struguri, cireşe, căpşune, vişine, grepfruit, pepene galben, dude, pere,  miez de nucă, arahide, smochine, ananas, papaya, mandarine, măsline verzi

Migdale, stafide,gutui, coacăze roşii, nuci, alune, mere, affine, fructe de pădure, fistic, mere pădureţe

Legume

Vinete, cartofi, ţelină, fasole, ciuperci, gogoşari,linte, mazăre, ardei kapia

Dovlecei, fasole verde, spanac, andive, gulii, conopidă, soia, morcovi, praz, ceapă roşie, varză de bruxelles, varză create, varză roşie,

Carne

Carnea este numai de tip YANG

 

 

+yang – porc, vită, raţă, iepure, ton

-yang – peşte, creveţi, somon, hering, icre, caviar

Lactate

Lapte, chefir, brânză, caşcaval, brânză de vaci, smântână, unt, caş

Lapte de capră, brânză de capră, şvaiţer, Roquefort, unt clarificat

Băuturi

Cafea, coca-cola, sucuri din fructe yin,alcool, apă, ceaiuri

Ceai de muşeţel, cafea de năut şi cicoare, gingseng, suc de mere, ceai de busuioc şi rozmarin

Condimente

Seminţe de mac, roiniţă, fenicul, măghiran, oţet din lemn

Anason, tarhon, muştar, ghimbir,rozmarin, busuioc, scorţişoară, ardei iute, salvie, hrean, frunze de pătrunjel, piper

 

Ţinând cont de acest tabel şi orientându-ne în funcţie de starea noastră spirit cât şi de vreme de afară, vom putea beneficia de valorile nutriţionale ale acestor alimente mult mai bine decât până acum. De asemenea, precum vedeţi un factor foarte important este diversitatea. Bucătăria asiatică se bazează foarte mult pe diversitate şi complementaritate. La ei majoritatea meseleor cuprind o combinaţie armonioasă a mai multor categorii de mâncăruri: carne, legume, seminţe, salate, cereale, fructe etc.

Tabelul alimentelor yin si yang - bazat pe regimul japonezului George Ohsawa 3

Regimul alimentar al ultimilor ani din Europa ne arată că oamenii încă se axează foarte mult pe alimente ieftine şi reţete simple precum sandwich-uri, mâncare de tip fast-food, prăjeli, etc. Chiar şi preparată în casă, o porţie de cartofi prăjiţi pe zi aduce nenumărate daune organismului nostru. Cât credeţi că putem trăi sănătoşi numai cu pizza, sandwich-uri, carne prăjită, burgeri, cartofi prăjiţi, paste şi dulciuri din comerţ? Nu mult timp.

Din fericire, o dată cu apariţia diverselor alimente exotice în hypermarket-uri şi cu bloggeri de reţete inedite, oamenii au început să mai experimenteze. Pesto, sos de rodii, hummus, condimente diverse, smoothie-uri, salată kale şi alte asemenea alimente şi reţete au existat şi au fost consumate de mult în Europa şi mai ales în Asia. Chiar dacă pentru noi pare ceva exotic şi oamenii încă sunt reticenţi la astfel de modalităţi de alimentaţie, precum am observat şi mentalitatea românilor este pe calea cea bună şi acesta este primul pas către schimbare!

Important este să realizăm că trebuie să existe o armonie între necesităţile organismului nostru şi ceea ce ingerăm şi să alegem de la raft numai ceea ce ne este benefic şi să nu ne mai ghidăm numai după gust şi aspect.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *