dehaine.ro

Sfaturi simple care te ajută să fii mai sănătos

Joi, 20.Oct.2016 18:53 Nutritie, Sanatate Lasă un răspuns 1 vizualizari

O alimentație echilibrată și practicarea exercițiilor fizice în mod regulat sunt mai ușor de zis decât de făcut. Este mai convenabil să alegem să mâncăm fast-food decât să gătim legume și este tentant să amânăm exercițiile fizice pe motiv că suntem prea obosiți sau nu avem timp. Cu toate acestea, o dietă echilibrată combinată cu practicarea unui sport în mod regulat nu numai că ne ajută să aratăm mai bine, dar ne vor ajuta și să ne simțim mai bine în propria piele.

Cheia succesului pentru a avea un stil de viață sănătos este găsirea unui echilibru între dietă și exerciții fizice. Dar o viață sănătoasă nu presupune doar atât, este vorba alegerile conștiente pe care le facem pentru a găsi un echilibru alimentar. E mai important ce alegem să mâncăm zi de zi, decât să considerăm că am căzut în păcat și  să ne facem procese de conștiință din cauza unei felii de tort savurată la o ocazie specială.

1. Fă alegeri alimentare mai înțelepte

Gândește pe termen lung, și ține minte, este întotdeauna mai important să mănânci alimente care sunt bogate în substanțe nutritive pentru cantitatea de calorii pe care le conțin, cum ar fi fructele, legumele, cerealele integrale și produse lactate cu un conținut scăzut de grăsimi. Citind  eticheta produselor alimentare pe produsele alimentare poți face   alegeri   sănătoase.   Și   nu   uita   să   fii   atent   la   dimensiunea   porției.  Controlând dimensiunea porțiilor ajută la limitarea caloriilor, iar acest lucru este cu atât mai important atunci când alegi să cosumi alimente care sunt bogate în calorii (cum sunt spre exemplu oleaginoasele).

2. Fii mai activ 

Să mănânci mai puține  calorii este,  desigur, doar o  parte  a  ecuației.  Caloriile consumate de corpul tău trebuie să fie în echilibru cu aportul caloric pentru a-ți menține greutatea corporală. Asta înseamnă că acele calorii „arse” în timpul activitătii fizice (în plus fată de activitățile de zi cu zi) trebuie să aibă aceiași valoare cu cele pe care le iei din alimente și băuturi. Toți adulții ar trebui să își facă timp pentru a avea cel puțin 30 de minute de activitate fizică de intensitate moderată, în afara activităților obișnuite, în majoritatea zilelor săptămânii. Cu toate acestea, pentru a preveni creșterea în greutate, poate fi nevoie de până la 60 de minute de activitate de un grad moderat până la un  grad mai intens, în majoritatea zilelor săptămânii, și totodată să nu fie consumate mai multe calorii decât aportul necesar. Iar pentru a nu recâștiga kilogramele pierdute, de asemenea, este nevoie de o activitate fizică moderată spre intensă, cel puțin 4-5 zile pe săptămână și un aport caloric adecvat organismului și nivelului de activitate. 

Pentru a găsi un echilibru între alegerile alimentare și stilul de viață pentru care optăm, mai ales în care scopul este un nivel optim de sănătate este important să avem o alimentație curată și gustoasă, să avem relații sănătoase cu oamenii dragi din jurul nostru, să avem activități fizice variate, un somn odihnitor, să fim curioși și introspecti, să ne preocupăm de cultivarea minții și dezvoltarea noastră personală.

Dar cel mai important, trebuie să avem răbdare, pentru că din fericire, viață nu se rezumă doar la mâncat și slăbit! 

Andreea Merț


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *