Happiness is Homemade – rețete gustoase și sănătoase Nirvana Yoga

Duminică, 14.Mai.2017 12:47 Diete, Sanatate Lasă un răspuns 1 vizualizari

Dat fiind că Nirvana Yoga este un stil de viață caracterizat prin arta de a trăi, ea nu se oprește la posturi de yoga și terapii de vindecare.

O foarte importantă componentă este nutriția și modul în care alegem să ne hrănim.

Suntem bombardați cu informație din toate părțile despre noi metode de a slăbi, noi regimuri care să ne mențină sănătoși, se vorbește mai des decât mai rar despre alimentele care nu ar trebui consumate.

Astăzi citim despre nu știu ce ulei că este benefic, mâine este legat de boli grave și dezechilibre ale sistemelor de organe.

În sistemul Nirvana există niște reguli simple și eficiente care dacă sunt aplicate zilnic duc la rezultate pozitive.

Principiile unui mic dejun

 Această este prima masă a zilei, vine după 10-12 ore în care nu am consumat nimic.

Oră ideală în care focul digestiv este cel mai eficient este în jur de 8:30am, și ne putem aranja programul în așa fel încât să fim aproape de acest interval când servim micul dejun.Acesta poate fi dulce sau sărat, gătit sau nepreparat termic.Este important să aibă și proteină (animală sau vegetală) și grăsimi (sănătoase) și carbohidrați (complesci este minunat, dar și simpli din fructe).

  •  Cum arată un mic dejun sănătos?

Poate fi format din pâine cu maia (o felie sau două), ½ avocado, câteva felii de tofu și legume proaspete. Sau poate fi un bol de fulgi de ovăz, un iaurt bio, 1 fruct la alegere și o lingură de semințe și nuci.

 Ceva rapid, care să nu ne scoată din zona de confort, dar care să ne asigure necesarul de nutrienți.

  •  Prânzul să fie cea mai bogată masă a zilei, să fie sățioasă. Să fie în jur de ora 1pm.

 Fie că ne gândim la un bol de paste cu sos de roșii, fie că ne place orezul în diferite combinații, ar fi minunat să nu ne lipsească o salată generoasă de frunze verzi, cu germeni și vlăstari ideal.

  •  Cina este masă cea mai săracă caloric a zilei. Dacă o putem servi în jurul orei 7 este perfect. 

Este recomandat să evităm alimentele grase, alimentele cu zahăr sau carbohidrați complecși care din cauză că au un potențial mare de a produce energie pe care noi nu o folosim, se pot transforma ușor în strat adipos.

Seara sunt minunate legume care nu conțin amidon precum dovlecei, ardei, ciuperci, broccoli, varză, conopidă, catraveti, praz și în măsura în care nu sunt gătite roșii, morcovi și sfeclă roșie.

Rețeta propusă de noi astăzi se potrivește minunat pentru mic dejun, prânz sau seară, cu mențiunea că dacă vreți să o gătiți seara să fie fără lipie.

Happiness is Homemade – rețete gustoase și sănătoase Nirvana Yoga

 Omletă de tofu și spanac

–           o mână de spanac

–           1 fir de ceapă verde, 1 fir de usturoi verde, coriandru

–           80g tofu (de la Fitofit este foarte gustos)

–           3-4 roșii uscate la soare

–           1 dovlecel

–           4-5 roșii cherry

–           1 ardei

–           1 linguriță ulei de cocoș

–           lipie făcută în casă 

–           sare, piper, chimion și sumac, un pic de lămâie.

 Cum se face?

Se taie dovlecelul rondele și se pune la fript într-o tigaie încinsă cu 2 3 linguri de apă, acoperit de un capac.

Îl lăsăm 4-5 minute și apoi îl scoatem pe o farfurie. 

În aceiași tigaie punem lingurița de ulei de cocoș și adăugăm prima oară chimionul și călim un pic, apoi spanacul, ceapa, usturoiul și coriandrul verde.

 Apoi fărâmițăm tofu și îl adăugăm.

Tăiem roșiile uscate la soare și le adăugăm în tigaie 1 minut.

Scoatem omleta pe farfurie, tăiem roșiile și ardeiul.

 Condimentăm toate ingredientele cu sare, piper, sumac și lămâie după gust și servim cald cu bucurie.

 Rapid și nutritios! 


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *