esteto.ro

De ce atunci când mâncăm ne ghidăm numai după gust?

Miercuri, 11.Noi.2015 16:47 Nutritie, Sanatate Lasă un răspuns 1 vizualizari

Dintre cele 5 simţuri ale fiinţei umane două par a fi cele mai solicitate şi antrenate simţuri în ultimele decenii: văzul şi gustul. Ştim foarte bine cu toţii cum în ziua de astăzi mâncăm mai întâi cu ochii şi apoi cu papilele gustative însă de multe ori aceste două aspecte ale mâncării nu se completează neapărat.

De ce atunci cand mancam ne ghidam numai dupa gust? 2

Mâncarea cea mai gustoasă e aia care îmi place mie!

Unii dintre noi mâncăm cu ochii, alţii numai cu papilele gustative. Evident că vechea zicală “De gustibus non disputandum” se aplică aici, însă mă întreb: sănătatea unde are loc în această ecuaţie? Cu toţii mâncăm cartofi cu friptură pentru că are un gust bun, cu toţii mâncăm sandwichuri sau diferite alte preparate pe bază de făină pentru că sunt săţioase şi gustuoase am zice noi. După o perioadă în care consumăm aceleaşi alimente zi de zi şi în care nu schimbăm mare lucru în alimentaţie este posibil să începem să ne simţim obosiţi şi chiar plictisiţi. Această stare se instalează pentru că alimentaţia reprezintă efectiv rezervorul de energie al organismului la nivel fizic., iar noi dacă vom combina mereu alimentele în mod greşit, ne vom îngreuna zilnic digestia şi deci metabolismul.

Fără o alimentaţie variată, colorată şi plină de vitamine nu vom putea fi cu adevărat în formă şi primul lucru pe care-l putem schimba în modul în care mâncăm este să combinăm alimentele corect. Combinând corect alimentele ne putem forma gusturi noi şi putem descoperi că ne putem hrăni şi cu alte mâncăruri, nu numai cele de tip fast food.

Care sunt combinaţiile corecte de alimente?

În primul rând dacă vrem să pornim pe acest drum, trebuie să ţinem cont de acele combinaţii care simţim că ne fac rău, care ne încetinesc metabolismul, să le notăm pe un carneţel şi să evităm să le mai facem. Mai apoi trebuie să ne informăm care sunt alimentele care se combină corect şi cele care se combină greşit. Ca direcţii generale există 4 mari categorii de alimente:

  • Cele care conţin proteine –carne, brânzeturi, ouă, nuci, migdale, soia, tofu, fasole şi năut
  • Cele care conţin carbohidraţi – cereale, paste făinoase, pâine, produse de patiserie, cartofi, mazăre şi porumb
  • Legume – salate, verdeţuri, broccoli, conopidă,ceapă, roşii
  • Fructe – absolut orice fruct, inclusiv cele uscate

De ce atunci cand mancam ne ghidam numai dupa gust 3Din aceste categorii cele care se digeră cel mai greu sunt alimentele din categoria 1 şi cele din categoria 2, proteinele + carbohidraţii. Acestea sunt şi cele mai întâlnite combinaţii totodată, motive pentru care există atâtea cazuri de obezitate, de afecţiuni cardio-respiratorii, cele gastro-intestinale şi afecţiunile sistemului osos. Toate sistemele noastre organice au de suferit în momentul în care stomacul se chinuie să digere anumite alimente şi este nevoit să secrete tipuri diferite de suc gastric în acelaşi bol alimentar.De exemplu, pentru proteine şi carbohidraţi stomacul secretă două tipuri de suc gastric diferite care intră în conflict în momentul în care ingerăm alimente combinate din aceste două categorii şi în timp îşi dereglează funcţiile şi încep să apară simptomele caracteristice: arsuri stomacale, senzaţie de preaplin, balonări, dereglări intestinale (diaree, constipaţie), etc. Toate aceste simptome îşi găsesc sursa într-o alimentaţie incorectă, lipsită de varietate şi care îngreunează sistemul digestiv.

Combinaţia corectă a alimentelor se află între cele din categoria 1 şi categoria 3 cât şi între cele din categoria 2 şi 3. Fructele nu se combină cu absolut niciun aliment din celelalte categorii şi se mănâncă singure cu 30 de minute înainte de masă sau cu 3 ore după masă.

 

Începeţi de azi să combinaţi alimentele corect şi veţi vedea câte beneficii vă poate aduce asupra organismului vostru:

  • Nu veţi mai avea simptome supărătoare după masă
  • Deşi veţi mânca mai puţin şi nu alimente grele, senzaţia de saţietate va dura mai mult, fără să simţiti că aţi mâncat prea mult
  • În timp veţi începe să slăbiţi şi fără să fie nevoie de restricţii alimentare drastice

Despre acest subiect al dietelor vom discuta într-un articol viitor, intitulat “Cum putem scăpa de toate kilogramale nedorite prin combinaţia corectă a alimentelor?”.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *