dehaine.ro

Cum să nu te mai plângi măcar 24 de ore

Luni, 12.Iun.2017 00:00 Atitudine si personalitate, Psihologie Lasă un răspuns 1 vizualizari

Prin ”a te văicări” sau ” a te plânge” înseamnă că îți exprimi ”durerea, resentimentul, insatisfacția, greutatea” de a găsi un vinovat pentru o anumită neplăcere din viața ta.

Adevărul inconfortabil este că majoritatea dintre noi găsește un motiv justificabil pentru a se plânge. Indiferent dacă situația este sau nu de asemenea manieră, noi ne plângem. Unii dintre noi se plâng extrem de des, iar de câștigat nu câștigă nimic din această acțiune. Ba mai rău, în general ne plângem de ceva ce nu putem controla.

Evident, că nu ai cum să eviți acest lucru, stă în natura umană să ne văicărim, dar putem să nu o mai facem atât de des și pentru lucruri pe care de cele mai multe ori nu le putem controla.

Oamenilor nu le place disconfortul, indiferent de ce natură este el. Din păcate, una din modalitățile prin care ne exprimăm acest disconfort este să îl transpunem în cuvinte,  și implicit, să îl împărtășim cuiva, oricui.

11 modalități de a nu te mai văicări

  1. Nu îi lăsa pe ceilalți să îți influențeze starea – știu că este dificil de pus în practică, dar merită încercat. Poți începe cu colegii de muncă: las-i să vorbească dar nu te mai lăsa influențat de ei. Apoi, poți continua cu prietenii sau rudele.
  2. Chiar dacă situația nu este tocmai ideală, trage aer în piept și găsește o soluție – nu reacționa impulsiv, chiar dacă asta este firea ta. Întotdeauna când ai o situație mai problematică de rezolvat, respiră adânc și nu acționa pe baza impulsului.
  3. Câteodată a fi mai bun contează mai mult decât a avea dreptate – când apar conflictele, avem tendința să rispostă,. Din păcate, acționăm astfel din cauza orgoliului sau mândriei, doar de dragul de a ” avea dreptate”. Încearcă să rezolvi o dispută amiabil, niciodată nu strică, plus că te vei simți și tu mai bine.
  4. Integrează o activitate fizică în rutina ta– exercițiul fizic, este dovedit, are beneficii asupra fizicului dar și asupra mentalului.
  5. Fii bun, iubitor și îngăduitor cu tine: faci tot ce se poate – auto compasiunea este cheia în evitarea auto criticii. Nu te mai critica, deoarece nu este cazul. Astfel, vei evita să te plângi ție sau altora.
  6. Găsește lucruri care să te facă să te simți bine – sau mai bine zis fii recunoscător pentru ceea ce ai.
  7. Fă și lucruri care te fac fericit – toți vrem să fim fericiți. Lipsa fericirii sau mulțumirii ne face să fim morocănoși, lipsiți de chef de viață și, evident, gata să ne plângem.
  8. Fă altcuiva un bine – fii altruist, nu te mai gândi doar la tine. Ajută o altă persoană pentru simplul fapt că poți.
  9. Nu uita de nutriție – atunci când mănânci cum trebuie și te hidratezi cum trebuie, îți schimbi automat și starea de spirit. Mintea trebuie să fie întotdeauna în echilibru cu corpul.
  10. Alocă-ți timp să te și relaxezi – dacă nu te relaxezi suficient, corpul și mintea sunt susceptibile gândurilor negative.
  11. Somnul trebuie să fie o prioritate!- dintre toate, somnul este cel mai important, deoarece creierul nu se poate organiza și funcționa fără a se odihni.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *