Cum să ne protejăm pielea și articulațiile pe timp de iarnă?

Cum să ne protejăm pielea și articulațiile pe timp de iarnă?

Iarna și-a intrat în drepturi și așa cum ne schimbăm hainele și încălțămintea, este ideal să ne schimbăm și modul de viață și obiceiurile pe perioada acestui anotimp. Am vorbit despre alimentația specifică iernii și acum a venit rândul corpului care este afectat de schimbarea de temperatură și lipsa de mișcare. Vă invit să vă faceți un obicei zilnic de a vă răsfăța corpul și pielea.

Poate cel mai des avem grijă de față și mâini, ele fiind cele mai expuse temperaturilor scăzute.

Metode de protejare a organismului pe timp de iarnă

Pielea – Totuși toată pielea are nevoie de ceva în plus, față de anotimpul cald. Faceți dușuri scoțiene zilnic dacă puteți și un gomaj al întregului corp, apoi aplicați creme hidratante. Băile calde cu sare de mare și diverse arome curăță, hidratează și revitalizează.

Picioarele – după o zi întreagă în ghete sau cizme, încercați să stați cât mai mult în casă cu picioarele goale să se poată descărca de energia negativă acumulată pe parcursul zilei. Un masaj ușor al tălpii și al degetelor de la picioare face minuni. Băile calde în care puneți sare de mare sau Himalaya vă  aduc un confort plăcut și vă pregătesc pentru un somn odihnitor.

protejare-piele2

Articulații – Frigul, lipsa mișcării, hainele grele, afectează mobilitatea noastră. Încercați să introduceți în exercițiile zilnice ceva stretching, yoga, tai chi sau qi qong. Și în timp ce privim la televizor sau suntem în fața calculatorului, dacă strângem și relaxăm degetele mâinilor, vom simți o revitalizare în tot corpul. Întindeți-vă cât mai mult, înainte să vă așezați, să vă ridicați sau înainte de culcare. Întindeți mâinile, picioarele, degetele de la mâini și de la picioare, flexați-vă trunchiul și rotiți umerii. Sunt mișcări simple pe care le poate face oricine și care ajută mult dacă sunt practicate regulat.

Lumina – Încercați să petreceți puțin timp la lumina soarelui. Trageți draperiile și ridicați jaluzelele dimineața să intre lumina. Lumina soarelui schimbă tonusul. Mergeți pe jos, pe lumină, oricât de puțin doar mergeți. Aprindeți lumina în casă, în tonuri calde și plăcute care vă relaxează, pe timpul când se întunecă.

Mișcarea în aer liber – Jogging sau un mers rapid prin aer proaspăt, curat, pune circulația în mișcare, reglează respirația și ajută la eliminarea toxinelor. Îmbrăcați haine călduroase și comode dar lejere, în care să vă puteți mișca în voie. Mergeți în weekend prin parcuri, priviți natura care acum ne dezvăluie culori surprinzătoare în transformarea ei către anotimpul rece.

Mișcarea în spații închise – dacă nu reușiți să stați prea mult pe afară optați pentru sălile de sport care abundă de oferte pentru toate gusturile. Mai mult, jucați-vă cu cei cu care locuiți, copii, familie, prieteni și animale de companie. Faceți treabă în casă la fel ca și în anotimpul cald. Udați florile, dați cu aspiratorul, rearanjați un compartiment, o cameră sau toată casa. O să vă simțiți tonici.

Sfaturi generale de iarnă – Știu că după o zi de alergătură și stres, când întunericul de la ora 17.00 pare mai degrabă aproape de ora 20.00, pare tentant să te așezi pe canapea sau în locul preferat și să te acoperi cu o păturică, să-ți pui șosete călduroase și să moțăi la T.V.. Ocazional merge și așa, dar nu vă puteți petrece în acest fel toate după –amiezile. Viața trece pe lângă voi și aveți atâtea lucruri interesante de experimentat că este păcat.

Aveți grijă de corpul vostru, ascultați-i nevoile, îngrijiți-l, răsfățați-l, pentru că vreți să fiți tovarăși pentru multă vreme de aici înainte! 

Corina Ivan

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

*

Poți folosi aceste etichete și atribute HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Inline
Inline