esteto.ro

Cum să fii mai productiv la locul de muncă și mai puțin stresat?

Vineri, 20.Ian.2017 00:00 Cariera, Psihologie Lasă un răspuns 1 vizualizari

Cum ar trebui să înceapă orice zi de lucru? Evident cu o metodă personalizată prin care putem să devenim mai productivi în cele 8 ore de lucru și mai relaxați în fața volumului de muncă copleșitor.

Viața la locul de muncă a devenit o cursă cronometrată în care solicitările vin din toate direcțiile, iar luarea deciziilor privind gestionarea lor este mai stresantă decât rezolvarea în sine a problemelor.

Știm cu toții că trebuie să o luăm pas cu pas.

Dar ce înseamnă asta mai exact?

Iată un plan de acțiune pe care Peter Bregman l-a pus în practică și l-a împărtășit în articolul „A Practical Plan for When You Feel Overwhelmed”(Cum să nu te mai simți copleșit de probleme: un ghid practic):

Pasul 1

Începe ziua prin a scrie pe o foaie de hârtie ceea ce ști că ai de făcut în ziua respectivă.

Poate fi la îndemână folosirea calculatorului sau a altor tehnologii, însă o bucată de hârtie agățată la vedere poate avea cu adevărat un alt efect asupra psihicului. Sentimentul învingătorului este uneori susținut mai bine de folosirea pixului pentru tăierea de pe listă a task-urilor rezolvate.

Pasul 2

Petrece 15 minute pentru a rezolva solicitările care necesită cel mai scurt timp. Într-un ritm rapid trimite e – mail-uri ușoare, dă telefoanele scurte. Rezolvă cât poți de multe în timpul propus.

Chiar dacă acestea nu sunt cele mai importante lucruri de făcut de pe lista ta, important este că ai eliminat din sarcinile de lucru. Nu pierzi timpul deloc.

Pasul 3

Când cele 15 minute au expirat oprește-te și alege cel mai greu lucru de pe listă sau cel care are prioritatea cea mai mare. Apoi concentrează-te doar asupra lui pentru 35 de minute.

Pasul 4

După 35 de minute ia o pauza de 10 minute si apoi reia procesul. Începe cu cele 15 minute de acțiune rapidă.

Autorul a mărturisit că nu întotdeauna s-a oprit după cele 35 de muncă intensă atunci când se afla în mijlocul problemei pe care o avea de rezolvat, dar este important să nu trecem peste cele 15 minute de rezolvare a activităților mai ușoare într-un ritm mai rapid.

De ce s-a dovedit acest plan eficient pentru Peter?

Urmarea etapelor expuse mai sus constituie pentru el un mod prin care poate lua munca pas cu pas, începând cu lucrurile ușoare, care îi asigură satisfacție și care îl motivează să muncească în continuare.

Satisfacția ne determină pe toți să trecem la următorul nivel, la munca mai dificilă de pe listă.

Este greu de urmat acest plan și nu este necesar să fie realizat întocmai.

Adaptați-l la stilul vostru de lucru. Creați-vă chiar un plan de la zero, dar nu ignorați ajutorul pe care vi-l poate oferi în viața de zi cu zi!

Un mod de lucru organizat reduce cu adevărat stresul și ne educă să nu mai pierdem timpul!

 Alexandra Cojocaru


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *