dehaine.ro

5 trucuri pentru a ne menţine sănătoşi

Joi, 19.Mai.2016 16:49 Nutritie, Sanatate Lasă un răspuns 1 vizualizari

Sunt multe aspecte pe care nu le ştim despre organismul uman şi totuşi trăim cu impresia că suntem bine sănătoşi în fiecare zi. Mai mult decât atât, aproape niciodată nu suntem conştienţi de ceea ce mâncăm şi care sunt efectele alimentaţiei în organismul nostru. Deşi în ultimii ani se pune un accent foarte mare pe cunoaştere, alimentaţie, au apărut tot felul de tendinţe şi mode în bucătăria noastră, încă există foarte mulţi oameni care se alimentează precar. Mai avem multe de învăţat, iar stilul nostru de viaţă este dovadă clară că nu ştim nici măcar 50% despre cum funcţionează organismul uman şi că încă mai avem multe de descoperit despre alimentaţie şi principii de alimentare.

Din fericire cercetătorii descoperă zilnic noi moduri de a ne păstra sănătoşi şi de a trăi o viaţă mai lungă.

  1. Stiaţi că pielea este asemănătoare unui al treilea rinichi, deoarece contribuie la reglarea necesarului de apă al organismului nostru şi eliminarea toxinelor prin transpiraţie? Aspectul ei ne poate indica prezenţa anumitor boli. Astfel, o piele aspră şi uscată la o persoană care are tensiunea mică ne arată o secreţie insuficientă a glandei tiroide.

Putem remedia acest lucru consumând zilnic alimente bogate în iod:

  • peşte
  • iaurt
  • ouă
  • legume cu frunze verzi
  • struguri şi banane

De asemenea, nu e rău să frecaţi pielea cu o perie pentru a îndepărta celulele moarte de la suprafaţa ei

  1. Nici o altă plantă ca cicoarea nu este prietenă mai bună cu ficatul şi vezica biliară. Dacă suferiţi de dischinezie biliară, manifestată prin greţuri, dureri de cap sau vreţi să faceţi o cură de dezintoxicare generală a organismului, fierbeţi un minut o lingură de cicoare, mărunţită, într-o cană de apă.
  2. Chiar şi în timpul celor mai drastice diete avem nevoie de energie pentru a ne desfăşura activităţile obişnuite. Una dintre condiţiile reuşitei unei diete este de a nu avea tot timpul senzaţia de foame.Aici intervine rolul glucidelor (al dulciurilor) sau hidraţilor de carbon, cum sunt numiţi în termeni ştiinţifici. Glucidele bune sunt cele care se transformă lent în energie, dându-ne astfel senzaţia de saţietate.

Ele se găsesc în:5 trucuri pentru a ne mentine sanatosi

  • cereale
  • leguminoase
  • fructe uscate sau proaspete
  • lapte
  • zahăr

Preferaţi nucile, smochinele, cerealele complete şi orezul pentru a vă echilibra necesarul de energie. Zahărul, contrar ideilor preconcepute, are o slabă putere calorică: 4 kilocalorii la un gram, faţă de 7 Kcal/gr alcoolul şi 9 kcal/gr grăsimile.

  1. Dacă începeţi ziua cu o cană de infuzie din frunze de păpădie nu numai că veţi pierde un kilogram pe       săptămână, ci întreg organismul vi se va curăţa de toxinele acumulate. În plus, tenul va deveni roz şi strălucitor, iar părul nu va mai cădea sau deveni unsuros.
  2. O ceaşcă de cafea pe zi protejează ficatul de boli grave ca ciroza sau cancerul, arată un studiu al cercetătorilor de la institutul italian Mario Negri. Acest lucru este datorat antioxidanţilor conţinuţi de cafea şi au efect numai dacă doza este adecvată, nu mai mult de trei ceşti zilnic. Altfel, pot să apară tulburări ale ritmului inimii ca tahicardia sau insomnia. Cercetătorii au arătat că prezenţa enzimei GGT, unul dintre indicatorii cirozei, este cu atât mai scăzută, cu cât consumul de cafea este mai mare. În acelaşi timp, se micşorează şi nivelul transaminazelor, un alt indicator al îmbolnăvirii ficatului. Mai ales băutorii de alcool pot fi fericiţi, deoarece cinci ceşti de cafea le reduce riscul apariţiei cirozei cu 30 la sută.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *